Q&A

Undrar du över något?
Logga in vår hemsida och gå till Mina Bilder. Där får du svar på de flesta av dina frågor. Du kan t ex följa statusen på just din leverans, till din faktura och registrering av din betalning. Loggar in gör du med dina inloggningsuppgifter som du fick i samband med fotograferingen. Nedan följer vanliga frågor och svar. Om du inte hittar svar på det du undrar över kan du kontakta oss på telefon 031-26 91 90 eller kundtjanst@fovea.se. Vi har öppet för dig måndag, onsdag och fredag 10.00-18.00, tisdag och torsdag 10.00-20.00, lördag och söndag 10.00 till 17.00.

  1. Var håller Fovea till?
  2. Vart vänder jag mig när jag behöver svar på mina frågor som jag inte får svar på nedan?
  3. Jag har blivit fotograferad, hur får jag hem bilderna?
  4. Jag har tappat bort mina inloggningsuppgifter.

Leveransfrågor

  1. Jag har inte fått mina bilder.
  2. Har jag verkligen beställt hem de bildprodukter som kom hem till mig?
  3. Vilka är era leveranssätt och leveranstider?
  4. Varför skickar ni i inte alla produkter i en och samma försändelse?
  5. Hur lång är leveranstiden i er webbshop?

Faktura- & betalningsfrågor

  1. När kommer fakturan hem till mig?
  2. Vi har inte mottagit bilderna men har fått faktura.
  3. Jag önskar förlängd tidsfrist på min faktura eller kan jag delbetala?
  4. Hur betalar jag?
  5. Jag har betalt men har nu fått påminnelse/inkassokrav.
  6. Jag har fått en faktura på hela paketet, trots att jag har returnerat.
  7. Vi har flera barn som nyligen blivit fotograferade av er, har ni syskonrabatt?

Retur- & reklamationsfrågor

  1. Hur returnerar jag de bildprodukter som jag inte önskar att behålla?
  2. Hur returnerar jag katalogen när den inte levererades i ett kuvert?
  3. Påseendetid och Returfrist.
  4. Reklamation.
  5. Får jag lov att dela på bildarken och sedan returnera?

Övriga frågor

  1. Vi önskar flera bildpaket (t ex om mamma och pappa inte bor ihop)?
  2. Vilka bilder har ni fotograferat åt mig?
  3. Jag skulle önska att det fanns andra bildalternativ, finns där flera alternativ?
  4. Jag vill ha mer tid på mig än 24 timmar för att sätta samman mina egna bilder.
  5. Ett namn är felstavat på gruppbilden.
  6. Det saknas namn på gruppbilden.
  7. Distributionsavgift / porto.
  8. Retuschering.
  9. Det har varit ”omfoto” av gruppbilden men jag har bara fått den första gruppbilden.
  10. Det har varit ”omfoto” av porträttbilderna men jag har bara fått de första porträttbilderna.
  11. Det har varit en ”omfotografering” av porträtten och men jag önskar de ursprungliga porträttbilderna.
  12. Jag önskar ”omfoto” av gruppbilden.
  13. Mobilbilder.
  14. Varför levereras katalogen i en inplastad försändelse?
  15. Hur efterbeställer jag fler produkter?
  16. Alla produkter i webbshopen är inte tillgängliga.